Center For American Studies ma przyjemność zaprosić Państwa do udziału w intensywnym i w pełni synchronicznym weekendowym kursie z prowadzenia badań naukowych w języku angielskim z amerykańskim naukowcem (absolwentem prestiżowego George Mason University): “𝐀𝐜𝐚𝐝𝐞𝐦𝐢𝐜 𝐑𝐞𝐬𝐞𝐚𝐫𝐜𝐡: 𝐓𝐨𝐨𝐥𝐬, 𝐓𝐞𝐜𝐡𝐧𝐢𝐪𝐮𝐞𝐬, 𝐒𝐭𝐫𝐚𝐭𝐞𝐠𝐢𝐞𝐬”.
Powszechnie wiadomo, że nie ma jednego rodzaju badań naukowych, który pasowałby do wszystkich celów naukowych, a nadto nic nie zastąpi wielu lat doświadczenia badawczego.
Możliwe jest jednak wykształcenie własnego stylu i rytmu pracy naukowej oraz poprawa swoich umiejętności badawczych i komunikacyjnych w języku angielskim, a także poszerzenie własnych horyzontów poprzez eksplorację różnych rodzajów badań i form akademickiej argumentacji. I właśnie tego wszystkiego nauczysz się podczas kursu “Academic Research: Tools, Techniques, Strategies”.
𝐊𝐈𝐄𝐃𝐘?
Kurs rozpoczyna się w piątek o godz. 17.30 (2 czerwca), zaś kończy w sobotę po południu o godz. 15.30 (3 czerwca).
Kurs rozpoczyna się w piątek o godz. 17.30 (2 czerwca), zaś kończy w sobotę po południu o godz. 15.30 (3 czerwca).
Internetowy format kursu prowadzonego za pośrednictwem aplikacji Zoom sprawia, że jest on idealnym rozwiązaniem dla tych, którzy są zajęci pracą/studiami w ciągu tygodnia.
𝐃𝐋𝐀𝐂𝐙𝐄𝐆𝐎 𝐖𝐀𝐑𝐓𝐎?
Ponieważ kurs prowadzony jest przez otwartego i interdyscyplinarnego amerykańskiego naukowca – Johna Patrick Higginsa – dzięki czemu okaże się dla Ciebie idealny niezależnie od dyscypliny naukowej którą się zajmujesz. Ponadto kurs jest synchroniczny – kontakt i możliwość zadawania pytań w czasie rzeczywistym pozwolą rozwiać wszystkie pojawiające się na bieżąco wątpliwości.
Ponieważ kurs prowadzony jest przez otwartego i interdyscyplinarnego amerykańskiego naukowca – Johna Patrick Higginsa – dzięki czemu okaże się dla Ciebie idealny niezależnie od dyscypliny naukowej którą się zajmujesz. Ponadto kurs jest synchroniczny – kontakt i możliwość zadawania pytań w czasie rzeczywistym pozwolą rozwiać wszystkie pojawiające się na bieżąco wątpliwości.
Osiągniesz dogłębne zrozumienie procesu badań akademickich od początku do końca.
Opanujesz najważniejsze narzędzia i techniki badawcze.
Poznasz różne typy wyszukiwarek i trików ułatwiających skuteczne wyszukiwanie źródeł.
Dowiesz się, jak efektywnie organizować badania i wypracujesz własny styl badawczy.
Dowiesz się, jak budować (anglojęzyczne) argumenty naukowe i popierać je dowodami.
Opanujesz najważniejsze narzędzia i techniki badawcze.
Poznasz różne typy wyszukiwarek i trików ułatwiających skuteczne wyszukiwanie źródeł.
Dowiesz się, jak efektywnie organizować badania i wypracujesz własny styl badawczy.
Dowiesz się, jak budować (anglojęzyczne) argumenty naukowe i popierać je dowodami.
𝐖𝐘𝐒𝐎𝐂𝐄 𝐏𝐑𝐀𝐊𝐓𝐘𝐂𝐙𝐍𝐘 𝐏𝐑𝐎𝐆𝐑𝐀𝐌
Dzień I. 𝐏𝐢ą𝐭𝐞𝐤 𝟏𝟕:𝟑𝟎-𝟐𝟎:𝟑𝟎
𝐌𝐨𝐝𝐮𝐥𝐞 𝐈 𝙏𝙮𝙥𝙚𝙨 𝙤𝙛 𝘼𝙘𝙖𝙙𝙚𝙢𝙞𝙘 𝙍𝙚𝙨𝙚𝙖𝙧𝙘𝙝
1. Descriptive:
✓ survey
✓ historical
✓ content analysis
✓ qualitative
✓ quantitative
2. Associational:
✓ correlational
✓ causal-comparative
3. Intervention:
✓ experimental
✓ quasi-experimental
✓ action research
1. Descriptive:
✓ survey
✓ historical
✓ content analysis
✓ qualitative
✓ quantitative
2. Associational:
✓ correlational
✓ causal-comparative
3. Intervention:
✓ experimental
✓ quasi-experimental
✓ action research
𝐌𝐨𝐝𝐮𝐥𝐞 𝐈𝐈 𝙒𝙝𝙖𝙩 𝙄𝙨 𝙔𝙤𝙪𝙧 𝙍𝙚𝙨𝙚𝙖𝙧𝙘𝙝 𝙏𝙧𝙮𝙞𝙣𝙜 𝙩𝙤 𝘼𝙘𝙝𝙞𝙚𝙫𝙚?
1. Explorative research (example: literature review)
✓ how to self-educate yourself and learn about a topic
✓ how to inform the research audience and point out to gaps in the literature
✓ how to search for new ideas and perspectives (academic „behind the scenes”)
2. Provocative research (examples: op-ed, advice columns, [negative] book reviews)
✓ how to do academic critique the right way
✓ how to stir up debate and master the art of academic rhetoric
✓ how to advance supporting arguments with opinion vs. evidence
3. Persuasive research (examples: journal articles, books)
✓ how to prove your point and structure convincing arguments
✓ how to prove others’ research wrong
4. Supportive research (example: book reviews)
✓ how to support or confirm another author’s work via replicating their studies and experiments
✓ how to write positive reviews of others’ authors’ works
✓ how to self-educate yourself and learn about a topic
✓ how to inform the research audience and point out to gaps in the literature
✓ how to search for new ideas and perspectives (academic „behind the scenes”)
2. Provocative research (examples: op-ed, advice columns, [negative] book reviews)
✓ how to do academic critique the right way
✓ how to stir up debate and master the art of academic rhetoric
✓ how to advance supporting arguments with opinion vs. evidence
3. Persuasive research (examples: journal articles, books)
✓ how to prove your point and structure convincing arguments
✓ how to prove others’ research wrong
4. Supportive research (example: book reviews)
✓ how to support or confirm another author’s work via replicating their studies and experiments
✓ how to write positive reviews of others’ authors’ works
Dzień II. 𝐒𝐨𝐛𝐨𝐭𝐚 𝟏𝟎:𝟎𝟎-𝟏𝟓:𝟑𝟎
𝐌𝐨𝐝𝐮𝐥𝐞 𝐈𝐈𝐈 𝙒𝙝𝙖𝙩 𝙀𝙫𝙚𝙧𝙮 𝙍𝙚𝙨𝙚𝙖𝙧𝙘𝙝𝙚𝙧 𝙃𝙖𝙨 𝙩𝙤 𝙆𝙣𝙤𝙬: 𝙏𝙮𝙥𝙚𝙨 𝙤𝙛 𝘼𝙧𝙜𝙪𝙢𝙚𝙣𝙩𝙨 𝙖𝙣𝙙 𝙒𝙝𝙚𝙣 𝙩𝙤 𝙈𝙖𝙠𝙚 𝙏𝙝𝙚𝙢
1. Dialectic
2. Textualist/literalist
3. Scientific
4. Immanent critique
5. Genealogical/Archaeological
6. Hermeneutic
2. Textualist/literalist
3. Scientific
4. Immanent critique
5. Genealogical/Archaeological
6. Hermeneutic
𝐌𝐨𝐝𝐮𝐥𝐞 𝐈𝐕 𝙏𝙤𝙤𝙡𝙨, 𝙏𝙧𝙞𝙘𝙠𝙨, 𝙖𝙣𝙙 𝙊𝙧𝙜𝙖𝙣𝙞𝙯𝙖𝙩𝙞𝙤𝙣 𝙤𝙛 𝙍𝙚𝙨𝙚𝙖𝙧𝙘𝙝
1. How to develop your unique research style (“what works for you”)
2. How to use JSTOR/Ceeol/Google Scholar/Worldcat (and more!)
3. How to build a literature review
3a. Patrick Higgins style: Grounded theory ➛ Source Saturation ➛ Feedback Loop
2. How to use JSTOR/Ceeol/Google Scholar/Worldcat (and more!)
3. How to build a literature review
3a. Patrick Higgins style: Grounded theory ➛ Source Saturation ➛ Feedback Loop
𝐌𝐨𝐝𝐮𝐥𝐞 𝐕 𝙃𝙤𝙬 𝙏𝙤 𝙎𝙩𝙧𝙪𝙘𝙩𝙪𝙧𝙚 𝙖𝙣 𝘼𝙧𝙜𝙪𝙢𝙚𝙣𝙩 𝙛𝙧𝙤𝙢 𝘽𝙚𝙜𝙞𝙣𝙣𝙞𝙣𝙜 𝙩𝙤 𝙀𝙣𝙙
1. Historical analysis
2. Critiquing the literature
3. Formulating a general hypothesis
4. Prebuttal/prolepsis
5. Narrowing of terms/definitions/field of research/standards of evidence
6. Evidence
7. Conclusion
2. Critiquing the literature
3. Formulating a general hypothesis
4. Prebuttal/prolepsis
5. Narrowing of terms/definitions/field of research/standards of evidence
6. Evidence
7. Conclusion
𝐌𝐨𝐝𝐮𝐥𝐞 𝐕𝐈 𝘿𝙧𝙖𝙛𝙩 𝘼𝙨𝙨𝙚𝙨𝙨𝙢𝙚𝙣𝙩𝙨 – 𝙍𝙚𝙨𝙚𝙖𝙧𝙘𝙝 𝙒𝙤𝙧𝙠𝙨𝙝𝙤𝙥
W ramach tej sesji prowadzący będzie pracować na tekście akademickim nad którym Ty sam/a osobiście pracowałeś/aś (jeśli zdecydujesz się nam taki nadesłać – nie jest to obowiązkowe, ale serdecznie zachęcamy!). Prowadzący oraz reszta grupy zaopiniują autorskie badania uczestników oraz dokonają niezbędnych poprawek.
Prowadzący przedstawi również kilka własnych badań jako przykłady i zademonstruje dlaczego napisał je w taki, a nie inny sposób. Prowadzący nauczy uczestników skutecznie organizować swoje badania i rozwijać swój własny rytm i styl badań w języku angielskim, opierając się na wiedzy zdobytej podczas poprzednich sesji kursu.
𝐃𝐀𝐑𝐌𝐎𝐖𝐄 𝐌𝐀𝐓𝐄𝐑𝐈𝐀Ł𝐘 𝐃𝐎 𝐍𝐀𝐔𝐊𝐈 𝐖Ł𝐀𝐒𝐍𝐄𝐉
Każdy uczestnik kursu otrzyma zestaw darmowych materiałów do samodzielnej nauki akademickiego angielskiego także po zakończeniu kursu.
Każdy uczestnik kursu otrzyma zestaw darmowych materiałów do samodzielnej nauki akademickiego angielskiego także po zakończeniu kursu.
𝐏𝐑𝐎𝐖𝐀𝐃𝐙𝐀̨𝐂𝐘
John Patrick Higgins (USA) jest interdyscyplinarnym naukowcem zajmującym się problemami ze styku prawa, ekonomii i nauk politycznych. Absolwent George Mason University i Virginia Polytechnic Institute and State University, obecnie związany z Uniwersytetem Łódzkim, Wydziałem Prawa i Administracji oraz Centrum Myśli Politycznej i Prawnej im. Alexisa de Tocqueville’a.
John Patrick Higgins (USA) jest interdyscyplinarnym naukowcem zajmującym się problemami ze styku prawa, ekonomii i nauk politycznych. Absolwent George Mason University i Virginia Polytechnic Institute and State University, obecnie związany z Uniwersytetem Łódzkim, Wydziałem Prawa i Administracji oraz Centrum Myśli Politycznej i Prawnej im. Alexisa de Tocqueville’a.
Higgins jest autorem wielu tekstów na tematy prawnicze, ekonomiczne, politologiczne i społeczne. Swoje wieloletnie doświadczenie zawdzięcza również pracom nad redakcją anglojęzycznych książek, raportów i artykułów.
Szkolenie prowadzone jest w języku angielskim. Prowadzący dołoży jednak wszystkich starań, aby szkolenie było intuicyjne i zrozumiałe dla nienatywnych użytkowników języka angielskiego. Ewentualne wątpliwości i skomplikowane terminy zostaną wyjaśnione w czasie rzeczywistym w toku szkolenia.
𝐂𝐄𝐑𝐓𝐘𝐅𝐈𝐊𝐀𝐓
Wszystkie nasze kursy są oficjalnie certyfikowane.
Wszystkie nasze kursy są oficjalnie certyfikowane.
Każdy uczestnik otrzyma cyfrowy certyfikat opatrzony podpisem Prezesa Zarządu oraz Dyrektora ds. akademickich Center For American Studies. Cyfrowy certyfikat w formacie PDF można następnie wykorzystać do samodzielnego wydruku, umieszczenia w CV lub na portalu LinkedIn czy aplikowania na rozmaite stanowiska pracy, uczelnie i granty.
Certyfikat zawiera również nazwisko prowadzącego kurs i liczbę godzin szkoleniowych.
𝐊𝐎𝐒𝐙𝐓 𝐔𝐂𝐙𝐄𝐒𝐓𝐍𝐈𝐂𝐓𝐖𝐀
Koszt udziału w kursie to 349 PLN.
Koszt udziału w kursie to 349 PLN.
Cena promocyjna (tylko w razie rejestracji w puli early-bird, czyli do godz. 23.59 dnia 25 maja 2023) to 249 PLN*
Link do łatwych e-płatności (BLIK, Przelewy24, karta):
*Warunkiem rejestracji w cenie promocyjnej jest wypełnienie formularza oraz uiszczenie opłaty za kurs we wskazanym terminie.
𝐑𝐄𝐉𝐄𝐒𝐓𝐑𝐀𝐂𝐉𝐀 𝐍𝐀 𝐊𝐔𝐑𝐒
Więcej informacji o rejestracji na szkolenie:
Więcej informacji o rejestracji na szkolenie:
Po dokonaniu zgłoszenia przez znajdujący się na stronie formularz, automatycznie otrzymają Państwo odpowiedź o wpłynięciu danych do systemu.
Uwaga: radzimy nie zwlekać z rejestracją. Ze względu na interaktywny charakter kursu, liczba miejsc jest ograniczona.
Ostateczny termin na rejestrację: 29 maja 2023 (lub do wyczerpania miejsc).
𝐏𝐘𝐓𝐀𝐍𝐈𝐀?
Wszelkie pytania prosimy kierować do Koordynatorki kursu – pani Rity Tomala – na adres e-mail tomala@cfasofficial.com. Pani Tomala z przyjemnością Państwu pomoże.
Wszelkie pytania prosimy kierować do Koordynatorki kursu – pani Rity Tomala – na adres e-mail tomala@cfasofficial.com. Pani Tomala z przyjemnością Państwu pomoże.
Do zobaczenia online!