Konferencja ma na celu: – omówienie i przeanalizowanie współczesnych zagadnień teoretycznych oraz empirycznych odnoszących się do ekonomii społecznej i przedsiębiorczości społecznej, – upowszechnianie wyników badań i podzielenie się z innymi specjalistami przemyśleniami na temat najnowszych trendów, koncepcji, wyzwań i dylematów odnoszących się do przedsiębiorczości społecznej, obejmujących m.in. teorie i modele przedsiębiorczości społecznej, wpływ przedsiębiorczości społecznej na społeczności lokalne, endogeniczne i egzogeniczne uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości społecznej, praktyczne rozwiązania przyjęte w przedsiębiorczości społecznej, – stworzenie otwartego i inspirującego forum wymiany wiedzy oraz doświadczeń wśród uczestników konferencji: pracowników naukowych, praktyków, przedsiębiorców społecznych, przedstawicieli środowisk lokalnych i władz rządowych, osób rozpoczynających karierę naukową, doktorantów, studenckich kół naukowych. TEMATY BADAWCZE – Ekonomia społeczna i przedsiębiorczość społeczna versus wyzwania gospodarcze, społeczne i środowiskowe współczesnego świata; – Przedsiębiorczość społeczna jako droga do zmian społecznych i siła napędowa zrównoważonego rozwoju; – Wpływ przedsiębiorczości społecznej na społeczności lokalne; – Teorie i modele przedsiębiorczości społecznej; – Endogeniczne (wewnętrzne) i egzogeniczne (zewnętrzne) uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości społecznej Innowacje w przedsiębiorczości społecznej; – Kapitał ludzki i społeczny w przedsiębiorczości społecznej; – Przedsiębiorca społeczny – lider zmian; – Etyka i odpowiedzialność w przedsiębiorczości społecznej; – Formy organizacyjne przedsiębiorstw społecznych; – Finansowanie przedsiębiorstw społecznych; – Specjalizacja przedsiębiorstw społecznych; – Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT) w działalności przedsiębiorstw społecznych; – Marketing przedsiębiorstw społecznych; – Kluczowe czynniki sukcesu przedsiębiorstw społecznych; – Współpraca przedsiębiorstw społecznych z organizacjami for profit; – Współpraca przedsiębiorstw społecznych z instytucjami publicznymi; – Edukacja w zakresie przedsiębiorczości społecznej. |