Współpraca młodych naukowców ze społeczno-gospodarczym otoczeniem oraz aspekty ekonomiczne i komercjalizacja badań naukowych
Głównym celem szkolenia jest przekazanie wiedzy dotyczącej zagadnień ekonomicznych związanych z prowadzeniem badań naukowych oraz metod komercjalizacji wyników badań w odniesieniu do różnych dyscyplin naukowych doktorantów. Czas trwania szkolenia 1h (45 min. wykładu + 15 min. dyskusja) Szkolenie obejmuje 4 zagadnienia: 1. Działalność naukowa w różnych dyscyplinach oraz ich skutki ekonomiczne dla twórców i uczelni. Prace B+R w odniesieniu do oczekiwań otoczenia społeczno-gospodarczego. 2. Innowacje w badaniach naukowych. Poziomy dojrzałości technologicznej produktów przeznaczonych do komercjalizacji i wdrożenia na rynek. 3. Komercjalizacja bezpośrednia i pośrednia na uczelniach. Metody i procedury komercjalizacji. 4. Rodzaje prowadzenia działalności gospodarczej w aspekcie ekonomiczno-prawnym. Rola spółek prawa handlowego w procesie komercjalizacji badań naukowych uczelni.