Z okazji rocznicy publikacji Raportu #ScienceZen – diagnoza dobrostanu i kondycji psychicznej młodych naukowców w Polsce, przygotowana została w BitechThinkTank dyskusja w formie interdyscyplinarnego panelu ekspertów i ekspertek, którzy podzielą się swoimi spostrzeżeniami i doświadczeniami dotyczącymi studiów doktoranckich i realiów pracy naukowej w Polsce.
Webinar „Jak osiągnąć zen w nauce? Czyli polskie drogi do wspierania pracy i dobrostanu doktorantów” odbędzie się 20.06.2023 o godzinie 17:30 na platformie Teams.
O czym porozmawiamy?
- Jaki jest stan wiedzy i badań dotyczący zdrowia psychicznego doktorantów?
- Z czym najczęściej zmagają się młodzi naukowcy i dlaczego?
- 6 głównych wyzwań doktorantów?
- Strategie budowania relacji z promotorem i instytucjami akademickimi?
- Jakich zmian wymaga środowisko akademickie?
Kto zabierze głos w rozmowie?
- prof. Anna Czarnecka – lekarz i biolog molekularny, członkini Akademia Młodych Uczonych PAN – AMU PAN,
- dr Jan Bazyli Klakla – specjalista ds. nauk społecznych w CASE: Centrum Analiz Społeczno-Ekonomicznych w Warszawie,
- Patrycja Uram – członkini Rady Samorządu Doktorantów PAN, współautorka raportu PhD Mental Health, doktorantka,
- Anna Brzostowska – Samorząd Doktorantów Uniwersytetu Wrocławskiego, doktorantka,
- dr Karolina Kania – antropolożka, autorka EthnoPassion, kierowniczka zespołu UX Researchowego, ambasadorka Science Zen,
- Asia Rancew oraz Zuzanna Buszman – koordynatorki kampanii #ZdrowyDoktorat platformy edukacyjnej coopernicus, doktorantki,
- Piotr Jachimowicz – mikrobiolog i mentor akademicki na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim, ambasador SCIENCE ZEN, doktorant,
- dr inż. Natalia Schmidt-Polończyk – tutorka akademicka, trenerka interpersonalna, Rzeczniczka Nauki, Akademia Górniczo-Hutnicza,
- dr Lidia Zabłocka-Żytka – psycholog, psycholog kliniczny, psychoterapeuta integracyjny Centrum Terapii Dialog, współautorka książki “Relaks akademicki”.
Więcej informacji znajdą Państwo na stronie wydarzenia.
Rejestracja na wydarzenia możliwa za pomocą formularza dostępnego pod linkiem.